我相信
一定能擁有真正的愛
即使必須形單影隻獨自上路
但是我知道
有人會穩穩接住我生命裡的孤注一擲
仰望天邊屬於我的那顆星子
你看見了我嗎

photo: clio
flash design: brandy199
song: wind's nocturne
singer: jenny stigile



 



當我第一次看到這則動畫的時候
就覺得深受感動
比那個再找生命中的另外一角更切合尋找愛的那種感覺
沒有一個人是完整的
但遇見那個人以後
所有的缺憾被填補
愛也有了實質的意義

也許真正的愛
不是說 I LOVE YOU
而是 YOU COMPLETE ME


 

wind's nocturne

wishing on a dream the seems far off
hoping it will come today
into a starlit night
foolish dreamers trun their gaze
waiting on s shooting star
but
what if that star is not to come
will their dreams fade to nothing
when the horizon darkens most
we all need to believe there is hope
is an angel watching closely over me
can there be a guiding light i've yet to see
i know my heart should guide me
but there's a hole within my soul
what will fill this emptiness inside of me
am i to be satisfied without knowing
i wish then for a chance to see
now all i need desperately
is my star come


以下中文翻譯小克獻醜了希望不會辭不達意


風之夜曲

似乎還在遠處的夢想
多希望它今天就到來
每到星光閃耀的夜晚
那些傻得可以愛做夢的人啊
注視著天空等待著流星的到來
但是如果那顆星不來該怎麼辦
他們的美夢是否就消失於無有
當夜幕低垂
我們仍要相信有希望存在
他就像在我肩頭上的天使
他就是我尚未親見的那道能指引我的亮光
我知道我的心應該引導我
但在我靈魂深處仍有個空洞
會是什麼可以把內在的我填滿
我能滿足於不被了解嗎
而我所要做的就是孤注一擲
然後我所期望的那顆星就會來到


備註:
原曲:lunar: silver star story complete
遊戲原名:Lunar: Silver Star Story
這是在PlayStation遊戲主機平台上的一款名叫"銀河之星"的遊戲插曲。
日文版作詞:溝口 功/作・編曲:岩垂 徳行/歌:氷上 恭子

arrow
arrow
    全站熱搜

    小克 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()